Expertise

Binnen een koop- en verkoopproces onderscheiden wij een aantal fasen welke afzonderlijk dienen te worden doorlopen, teneinde van meet af aan en op elk moment helderheid in de heersende stand van zaken te houden.

KMB Corporate Finance werkt volgens een vast stramien van zeven fasen.

  1. Analyse
  2. Zoeken en selectie
  3. Contactlegging
  4. Intentie
  5. Afronding
  6. Overdracht
  7. Nazorg

Het verkoopproces

Het bedrijf dient zo ‘mooi en sterk’ als mogelijk in de markt te worden gezet. Sommige voorbereidingen hiervoor kunnen een aanzienlijke tijd vergen, zodat het raadzaam is tijdig te beginnen met het verkoopgereed maken van de onderneming.

Bekijk alle fases van het verkoopproces »

Het acquisitieproces

Een goede voorbereiding is het halve werk. Dit geldt zeker voor acquisitietrajecten. De trends in een specifieke markt en de huidige marktpositie van de onderneming vormen de belangrijkste uitgangspunten. In het geval dat er een heldere acquisitiestrategie met bijbehorende uitgangspunten voorhanden is starten we onze werkzaamheden met het identificeren van geschikte kandidaten (Fase I).

In andere gevallen zal KMB Corporate Finance eerst een marktanalyse uitvoeren om vast te stellen hoe een specifieke markt is gestructureerd, wat de succesvolle productmarktcombinaties, de dominante spelers, de financiële resultaten, de strategie en de toekomstverwachtingen zijn. Aan de hand van de marktanalyse helpen wij onze klanten een acquisitiestrategie te definiëren of een reeds bestaande strategie te verfijnen.

Bekijk alle fases van het acquisitieproces »